Okolišno novinarstvo

Okolišno novinarstvo je na listi opasnih pothvata, uz novinarstvo koje razotkriva organizirani kriminal. Jer, plansko isrcpljivanje prirode, uništavanje ekosustava i života u ime grabeži i profita jest organizirani kriminal. U Hrvatskoj se okolišno novinarstvo pojavilo samo na trenutak, ali nije uspjelo opstati u mainstreamu.

petak, 15. lipnja 2012.

Mjesto nije mjesto ako o njemu nije pisano (A.G.Matoš)



Prezentiranje grčkog, portugalskog,engleskog, mađarskog,slovenskog, latvijskog i hrvatskog ruralnog turizma događalo se od 23.do 26. svibnja ove godine u Osijeku, u sklopu Trećeg međunarodnog kongresa ruralnog turizma. Na Kongresu je sudjelovalo pedesetak sudionica i sudionika, a njihove prezentacije na teme ruralnog, literarnog, zdravstvenog, vjerskog i drugih srodnih vrsta turizma slušalo je oko tristo posjetitelja i posjetiteljica.
Iako je u Europi poznato da Slavonija i Branja ima ogromne turističke potencijale, u usporedbi sa drugim prezentacijama, pokazalo se da naše domaće turističke agencije i jedinice lokalne samouprave još ne znaju usmjeravati nositelje i nositeljice ruralnog turizma ka prepoznatljivom „brendu“, na temelju kojega će turisti lako prepoznati kamo su stigli, odnosno pri biranju destinacije  prepoznati Slavoniju i Baranju kao poželjno mjesto za višednevni  aktivni odmor.

Go local! Idi na lokalno!

Za izgradnju turističke prepoznatljivosti potrebna je suradnja između svih struktura unutar jedne lokalne zajednice, objasnila je  Eva Staltmane iz Latvije. Po njenim riječima uspjeh je zagarantiran kada se radi po metodi „Nula kilometara“: Svi su proizvodi koji su ponuđeni ili dostupni turistima i turisticama iz domaće, lokalne proizvodnje. Tu se ubraja sve: od namještaja, opreme za kućanstvo, preko različitog pribora i alata, do hrane i zabave. Tako se može koristiti i „barter“ poslovanje, suvremeni način robno-robne razmjene između pojedinih obiteljskih turističkih gospodarstava.  

Panos Poulos, direktor Hellenic Agroturism Federation, SEAGE, koja je usmjerena na stvaranje identiteta ruralnog turističkog proizvoda u Grčkoj i inozemstvu, na početku svoje prezentacije naglasio je da samo ruralni turizam može očuvati srce i dušu Europe.

Prirodna i kulturna baština-temelj ruralnog turizma

Predsjednica ECOVAST organizacije –za male gradove i sela Europskog parlamenta, Valerie J.Carter, ocijenila je da Slavonija i Baranja ima većinu elemenata koji se koriste pri odrđivanju EDEN destinacije izvrsnosti. Dokaz tomu je ovogodišnja dodjela tog prestižnog turističkog priznanja Pustari Višnjica, pored gradića Slatina, u Virovitičko-podravskoj županiji. Za razvoj ruralnog turizma u nekoj loklanoj zajednici važni su elementi tradicionalne ruralne arhitekture, dobar javni transport (dolazak i odlazak), lokalne tržnice  i male trgovine sa domaćim proizvodima, kalendar narodnih i kulturnih događanja i običaja. Vrlo važan element je i oblikovanje povijesnog kataloga rurlane destinacije, jer ne smijemo zaboraviti da su svi današnji veliki gradovi nastali oko jezgri malih povijesno vrijednih naselja, koje okružuju mnoge legende i pripovijetke.Za primjer dobro usmjerenog ruralnog turizma Valerie J.Carter pokazala je očuvanu povijesnu jezgru ruralnog područja Engleskoj.

Europske Zelene staze   

Istarska Parenzana je dio od stotina tisuća kilometara zelenih puteva koji se prostriru diljem Europe, spajajući udaljena sela i zaseoke, pretvarajući ih u atraktivne turističke destinacije. Češka, Engleska,  Francuska, Belgija,Luxemburg, Irsak,Portugal i Italija najpoznatije su zemlje koje ulažu mnogo novca u prenamjenu starih željezničkih trasa i pratećih objekata u puteve kojima prolaze biciklističke, pješačke i konjičke staze. Ruralni turizam u područjima kroz koje je nekada prolazila uskotračna željezna pruga naprosto cvjeta. U obnovljenim bivšim željezničkim postajama sada su otvoreni jeftini hosteli, mali hoteli i restorani sa domaćom hranom, trgovine sa robom iz kućne radinosti i potrepštinama za goste.

Dakako da se u područjima kroz koje godišnje, u svim godišnjim dobima, propješači ili proveze na biciklima ili saonicama stotine tisuća turista i turistinja, željnih dobrog odmora izvan područja masovnog turizma, značajno podiže kvaliteta ekonomsko-socijalnog stanja, razvija komunikacija i potiče očuvanje prirodne i kulturne baštine, poručila je sudionicima i sudionicama  Trećeg međunarodnog kongresa ruralnog turizma, Mercedes Munoz Zamora, direktorica    European Greenways Association , Europske asocijacije Zelenih putova.

0 komentara:

Objavi komentar

Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]

<< Početna stranica